Motory elektrokol

Středový pohon přenáší svou sílu sečtenou se sílou jezdce na řetěz elektrokola. Vzhledem ke své poloze v blízkosti šlapacího středu má nízko položené těžiště, což zaručuje dobré jízdní vlastnosti a dynamiku. Problémem je menší dostupnost motoru při servisu a často dochází ke zvýšenému opotřebení (i praskání) řetězů a ozubených kol v důsledku vyšší napětí (především při přehození na těžší stupeň při současném záměru motoru). Většinu současných středových pohonů nelze použít do standardních rámů jízdních kol. Nejnovější modely již umožňují využití brzdění torpédovou brzdou.

Výhody:

Méně kabeláže (řídící jednotka a sensor šlapání jsou umístěny přímo v těle motoru); dobrá poloha těžiště (nízké a ve středu rámu kola); snadná demontáž kol při defektu.

Nevýhody:

Nelze použít převodník (přední přesmykač); obecně vyšší náklady na pořízení díky omezené nabídce na trhu; vyšší napětí a možné poškození řetězu díky kombinaci síly vyvolané jezdcem a motorem.

Silnik w tylnej części pojazdu jest zintegrowany z piastą tylniego koła. Ponieważ jego moc wytwarzana jest bezpośrednio tutaj, to nie ma dodatkowego obciążenia łańcucha oraz przednich kół łańcuchowych. Przez wyższe obciążenie na tylnej osi silnik ten daje możliwość  wyższego nacisku co daje lepszą trakcję. Dba to o pewną dynamikę pojazdu i umożliwia sportowy sposób jazdy. Przednie koło może być przy takim napędzie łatwo wymontowane, ale skomplikowane wymontowywanie tylnego koła należy do wad tego sposobu budowy. Do tego całe koło jest obciążone z tyłu, może to być niekomfortowe na przykład przy noszeniu, konieczne są długie kable, użyte nie mogą być użyte przerzutki na piaście,  zostaje więc tylko opcja tradycyjnych przerzutek łańcuchowych.

Zaleta:

dobra trakcja również na śliskich podłożach

Wady:

niekorzystny podział obciążenia podczas transportu bagażu – w szczególności, gdy z tyłu przymocowany jest także akumulator; kłopotliwe wymontowywanie koła; konieczne jest długie okablowanie, które może być skłonne do uszkodzeń.

Tento sportovní kombinace motoru a převodovky nelze srovnávat s běžnými e-kola nebo elektrokola.

Výhody:

Velmi nízká hmotnost;montáž "normálních" kol je možné; mohou být kombinovány se všemi ozubenými systémy; téměř neviditelný, jen velké sedlové brašny pro akumulátor a pár kabelů jsou viditelné.

Nevýhody:

Relativně vysoká cena;stupeň podpory je stanovena bez displeje

Motor je umístěn v náboji předního kola a pohání jej napřímo. Jedná se o nejjednodušší a nejlevnější způsob, jak instalovat elektromotor na jízdní kolo, proto se tento způsob velmi často využívá v tzv. motorizačních sadách. Vždy je ale třeba vzít v úvahu, že tah motoru může vyvolat přepětí v konstrukci rámu kola, který není vysloveně určený pro elektrické kolo. Přední motor může mít vliv na řízení a dynamiku jízdy na takovém kole, především v případě vyššího záběru výkonu motoru a jezdec si musí zvyknout na jinou dynamiku jízdy, neboť cyklista je v podstatě tažen motorem. Kolo s motor umístěné vepředu také snadněji proklouzne na sypkém povrchu (šotolina, písek), protože přední kolo je zatíženo nižší vahou, než na kolo zadní. Nelze instalovat přední nábojové dynamo.

Výhody:

Dobré rozložení hmotnosti v případě nákladních kol - motor vpředu a výrazné zatížení na zadním kole. Může být instalována torpédová brzda.

Nevýhody:

Nepříznivá dynamika jízdy v případě jízdy mimo asfalt a do strmějších kopců. Nutnost delší kabeláže (typicky propojení baterie umístěné na zadním nosiči s motorem vepředu) je náchylné k častějšímu poškození.